torstai 16. elokuuta 2012

vertaistukea ja koulua

Maanantaina oli siis tapaaminen muiden samalla alueella asuvien EF:än vaihtarien kanssa. Paljastui, että  kaikki muut 4 ihmistä asuu tunnin ajomatkan päässä täältä mun talosta, joten ajoin ensin sinne kauas kahdestaan aluevalojan kanssa. Kerättiin kyytiin loput porukasta eli saksalainen, tanskalainen, ruotsalainen ja thaimaalainen, ja mentiin ravintolaan. Samalla kun syötiin kerrattiin perussäännöt (ei alkoholia tai huumeita ym.), joita pitää noudattaa tämän vuoden aikana. Muuten vaan tutustuttiin toisiimme ja vaihdettiin kuulumisia jokaisen isäntäperheistä. Oli hauskaa kuulla muitten kokemuksista ja saada vähän vertaistukea, heh. Kaikki oli tosi kivoja ja sillä samalla porukalla aiotaan siis tavata noin kerran kuukaudessa. Ruotsalaisen tytön kanssa koitetaan ehkä tavata jo sitä ennen, kun vaan oisi aikaa ja saisi kyydin joltain.

Tiistaina menin koululle rekistöröitymään ja valitsemaan aineita ja päädyin seuraaviin: liikunta, biologia, espanja, englanti, musiikki, kuvataide, USA:n historia ja algebra. Noita sitten opiskelen seuraavan vuoden. Mun siskolla ei valitettavasti oo mitään samoja tunteja mun kanssa, paitsi "homeroom" eli ollaan samassa ryhmässä ja joka päivä on puolentunnin tapaaminen oman ryhmän kanssa. Iän puolesta mun kuuluisi olla 3. luokalla, mutta mut laitettiin virallisesti 2. luokalle etten joudu tekemään joitain valtakunnallisia kokeita. Suurin osa mun tunneista on kuitenkin 3. luokkalaisten tunteja, joten ei hätää. Mulle myös kerrottiin mikä lokero on mun ja annettiin lukko siihen. Sekin oli kiltisti laitettu Jaden lokeron lähelle 3. luokkalaisten käytävään. Kotimatkalla poikettiin hakemassa mulle koulun viralliset urheiluvaatteet, joita pitää käyttää liikuntatunneilla. Samalla ostettiin mulle myös koulun t-paita, koska kuulemma välillä oppilaita käsketään pitämään koulun värejä päällä, että yhteishenki kohoaisi. Ja lisäksi sitä voi tietty pitää esim. kun mennään katsomaan koulun jalkapallojoukkueen pelejä. Illalla käytiin koko perhe vähän asioilla ja haettiin lopuksi Starbucks kahvilan drive in:istä kahvit ja hyvää oli!

Keskiviikkona oli tosi kuuma, yli 30 astetta, joten mentiin serkkujen uima-altaalle ottamaan aurinkoa ja uimaan. Näillä on täällä ainakin serkusten eli kuuden perheen kanssa sellanen tapa, että lapset voi mennä leikkimään kenen tahansa pihalle ja ovet ei ole koskaan lukossa. Käytiin kerran esim. hakemassa tomaatteja tädin puutarhasta ja silittämässä toisen tädin hevosia niiden pihalla. Meidän omalle pihalle kaahailee välillä serkut mönkijöillään pelaamaan sulkapalloa. Iltapäivällä leivottiin siskojen kanssa keksejä ja tehtiin sellasta hyvää jälkkäriä, mikä oli vähän niinkun kakku. Illalla mentiin Jaden kanssa yhden kaverin luo, ja siellä oli muitakin kavereita. Syötiin, juteltiin ja pelattiin amerikkalaista jalkapalloa, missä mä olin tietysti tosi taitava.

Tänään, torstaina, on kauhee myrsky, sataa ja ukkostaa. Välillä tuli rakeitakin. Saa nähdä, paranekoo sää iltaan mennessä. Kaikki on kyllä tosi iloisia, että sataa vihdoin kunnolla, kun on ollu niin kuivaa. Lauantaina mennää "back to school shopping" eli ostoksille koulua varten. Mä tartten esimerkiksi koulurepun, vihkoja, koulukirjat, eväsrasian, kyniä ja muuta mukavaa. Mulla ei nyt valitettavasti oo kuvia mistään oikeestaan, mutta kyllä niitä sitten taas tulee.

3 kommenttia:

  1. koitapa pitää se kamera mukana! ja ah nyt ku muil o koulut täälä alkanu nii on täälläki ihan ok sää, mutta ei lähellekään 30 :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koitankoitan! nauti nyt siellä säistä ennen kun pääset sinne sateeseen Englantiin ;)

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista