torstai 9. elokuuta 2012

Perillä!

Nyt oon siis perillä, täällä maissipeltojen keskellä. Parhaiden kavereiden ja perheen hyvästely oli tietysti aika kauheeta, mutta pakko sekin oli tehdä. Mulla on sentään hyvä tilanne, kun multa lähtee monta ystävääkin vaihtoon, etten tavallaan "jää muista jälkeen".



myös kasu ja assu lähtee vaihtoon :)



  Lensin ensin suoraan Helsingistä Chicagoon ja siellä sitten kulutin aikaa jonottamalla  2 ja  puol tuntia passin tarkastukseen parin suomalaisen kanssa. Sitten oli enää lyhyt, puolen tunnin lento Peoriaan, jossa mun host-perhe olikin jo vastassa  :) Oli jo ihan pimeetä niin en nähny mitään maisemia, mutta Chicagossa näytti olevan paljon valoja päällä. Kun päästiin kotiin, niin juteltiin hiukan, mutta koska kaikki ja varsinkin mä oltiin tosi väsyneitä, mentiin melkeen heti nukkumaan. Mun huone oli laitettu tosi kivaksi, laitan siitä kuvan tuonne alemmas. 

Mun perheessähän on siis viisi lasta, jotka on sekä pari vuotta vanhempia, että muutaman vuoden nuorempia. Ne on melkeen kaikki jossain kesätöissä ja nuoremmilla on jo alkanut aamutreenit eli talossa vaihtuu väki kokoajan. Mun host-äidillä oli eilinen töistä vapaata, että hänellä oli aikaa näyttää mulle paikkoja. Mentiinkin siis käymään mun tulevalla koululla epävirallisesti, eli vaan kattelemaan paikkoja. Tapasin kyllä kanslistin ja rehtorin, mutten joutunut vielä päättämään, mitä aineita tahdon opiskella. Mulle näytettiin myös kirkko, jossa mun perhe käy joka sunnuntai. Iltapäivällä käytiin äidin, siskon ja veljen kanssa ruokakaupassa, joka oli muuten ihan samanlainen ku Prisma tai Citymarket, paitsi et siellä myytiin akvaariokaloja.Kyllä oon nyt jo huomannut, että aika pienessä kylässä oon, kun kaupassa joka toinen ihminen oli tuttu ja niistä monet serkkuja :D Ostettin lähinnä ruokaa camping tripille, johon mennään viikonloppuna ilmeisesti äidin siskojen perheiden kanssa. Illemmalla mentiin vielä vähän kävelemään ulos ja käytiin moikkaamassa kahta äidin siskoa pikasesti. 

 Ruuasta voisin vielä sanoa sen verran, että mun perhe ainakin yrittää syödä terveellisesti, eli on esim. vähä rasvaista maitoa ja jogurttia, ei kaikista vaaleinta leipää ja eivät kuulemma juo paljon limsaa. Aamupalaksi sain kuitenki hilloleivän ja jogurttia, lounaaksi juusto-kinkku-salaatti-voileivän, viinirypäleitä ja sipsejä ja päivälliseksi oli perunaa, lihaa ja parsakaalia. Keittiössä on kaksi kaappia ihan täynnä kaikkea pientä "välipalaa", esim keksejä.


Kaiken kaikkiaan alku on siis sujunut hyvin, ihmiset on olleet mukavia ja tosi auttavaisia. Mitään ne ei Suomesta tiedä, kysymysten esim. "Onko Suomessa tiskikoneita?" perusteella. Ymmärrän ihan hyvin näiden puhetta, mutta musta tuntuu että kun ne puhuu mulle, ne puhuu vähän selkeemin kuin normaalisti. Sillon kun ne puhuu keskenään on vaikeempi pysyy kärryillä, mutta hyvin oon selvinnyt. 

 Kirjotan seuraavaksi sitten siitä viikonlopun camping tripistä ja muusta :)

4 kommenttia:

  1. Oi kun kivan näköisen huoneen sait ja lennotkin sujui ilmeisesti oikein hyvin ilman ongelmia :)

    VastaaPoista
  2. juu ei mitään ongelmia ollut :) onneks

    VastaaPoista
  3. Kivalta näyttää :) Hyvä että matka sujus hyvin.Terveisiä perheellesi sinne.

    VastaaPoista