sunnuntai 12. elokuuta 2012

Camping trip

Mun toinen päivä täällä, eli torstai, meni tosi hyvin. Aamulla käytiin Jaden kanssa kirjastossa, koska Jaden pitää lukea kolme tiettyä kirjaa ennen koulun alkamista ja mäkin lainasin sieltä pari kirjaa. On kyllä kätevää että sillä on ajokortti, muuten tääl ei pääsisi liikkumaan mihinkään. Iltapäivällä Jaden kolme kaveria tuli käymään, ja koska oli kuuma päivä, mentiin takapihalla olevalle lammelle uimaan. Sinne on rakennettu hyppypaikka ja liukumäki, ja lammen keskellä kelluu sellanen juttu, minkä päällä istuttiin ja juoruttin. Tytöt oli tosi kivoja ja esim. yritti keksiä mulle prom-paria ja suunnitteli shoppailureissua yhdessä mun kanssa :) Illallisella, kun suurin osa perheestä oli paikalla (ne ei koskaan ole kaikki paikalla samaan aikaan), annoin tuliaiset mun perheelle. Toin niille siis Fazerin suklaata, salmiakkia, hauskan kirjan Suomesta ja suomalaisista, valokuvakirjan Suomesta, kirjan Turusta ja sitten vielä Tove Janssonin Kuinkas sitten kävikään -kirjan englanniksi. Lisäks toin vielä sellasen pienen magneetin, missä on joulupukki, Suomen lippu ja lämpömittari, jossa lukee asteet sekä Celsiuksina, että Fahrenheiteina. Ne luki kirjoja innoissaan ja sai selville, että Joulupukki asuu Suomessa eikä pohjoisnavalla. Suklaa oli niitten mielestä tosi hyvää ja salmiakkikaan ei ollut kauheen pahaa.
kuva mun talosta kun en sitä vielä ollut laittanu :)

Takapihan lampi, vasemmalla liukumäki ja hyppypaikka, oikeella se juttu minkä päällä istuttiin. Kuvasta ei ehkä nää, mutta se on oikeesti aiak iso ja syvä lammikko :D

Perjantaiaamuna pakattiin tavarat ja ihmiset autoihin ja suunnattin noin tunnin ajomatkan päähän suurelle järvelle. Mukaan otettiin iso moottorivene ja paljon ruokaa. Pakkaudduttiin kaikki 8 ihmistä veneeseen ja ajeltiin pari tuntia järveä edestakaisin. Osa vesihiihti, mä en. Palattiin rantaan, syötiin lounasta, pelattiin rantapalloa ja otettiin aurinkoa. Iltapäivällä mentiin leirintäalueelle ja majoituttiin asuntovaunuun. Illemmalla pari tuttavaperhettä saapui myös paikalle ja alettiin grillaamaan. Vietettiin iltaa kaikki yhdessä ja paistettiin vaahtokarkkeja "on a fire", grillin päällä. Launtaiaamulla syötiin kunnon amerikkalaista aamupalaa, pekonia, munia ja pan cakeseja. Sää oli tosi hyvä, aurinko paistoi ja oli varmaan 30 astetta lämmintä. Hengailtiin koko päivä rannalla, sinne tuli vielä lisää porukkaa, ja pelattiin erilaisia pelejä ja otettin aurinkoa. Mentiin myös varmaan tunniksi lillumaan keskelle yhtä salmea, istuttii veneessä ja uitiin. Siellä samassa salmessa oli paljon veneitä tekemässä samaa, eli se on kai joku tapa täällä päin. Myöhemmin osa porukasta meni taas vesihiihtämään ja mä ja Jade mentiin "tube" , eli koitettiin pysyä kyydissä sellasen veneen perään sidotun uimapatjan näkösen jutun päällä, mutta koska joka puolelta tuli aaltoja ja mentiin kovaa, se oli aika vaikeeta ja tiputtiin. Se oli silti hauskaa. Illalla palattiin taas leirintäalueelle ja pelattin sulkapalloa ja krokettia ja grillattin. Tänään, sunnuntaina, oli vähän kylmä ilma niin ei mentykään enää järvelle, vaan tultiin runsaan aamupalan jälkeen takaisin kotiin.

järven ranta ja Jade-sisko

"nuorisopöytä" minä tuolla oikeella takana.

Iltanuotio :D

Reissu oli tosi kiva ja tutustuin paremmin kaikkiin ja päinvastoin :) Ihmiset on olleet tosi mukavia ja kiinnostuneita kaikesta Suomeen liittyvästä ja musta. Oon pystyny paremmin puhumaan englantia, vaikka vielä onki vähän haastavaa seurata 15 ihmisen keskustelua :D Mutta melkeen kaiken kuitenkin ymmärrän mitä ihmiset puhuu.
Huomenna meillä on tapaaminen EF:än muiden samalla alueella olevien vaihtarien kanssa, jee! Ja tiistaina mun ois tarkotus mennä koululle valitsemaan mitä aineita haluun lukea. Samalla pitäis vissiin päättää, haluunko mennä johonkin urheiluun tai kerhoon mukaan. Koska mun koulu on niin pieni, mulla on vaan kaksi vaihtoehtoa urheiluun: lentopallo ja cross country eli juoksu. Vaikken kumpaakaan lajia koskaan oo harrastanut, noi väittää, ettei se haittaa. :) Eli saa nähdä kumman lajin valitsen, vai valitsenko kumpaakaan. Kerron siitä sitten seuraavaksi.

1. iha sairaa kivan näkööst:))!! terkkui täält suomesta mis on kohta ensilumi :D

1. Terkkui täält mis ei oo satanu koko kesänä, ja kun mä tulin nii o satanu ainaki puolet ajasta :D

2. ota nyt jompikumpi kuitenki et ei tuu tylsää :)

3. tosi mukava kuulla kaikesta! kuulostaa kivalta uiminen ja kaikki!