sunnuntai 26. elokuuta 2012

American football





Perjantaina koulussa oli B-päivä, eli eri aineet kun A-päivinä ja ne on aina vuorotellen. Nyt kun on vielä kuumia päiviä, on käytössä eri aikataulu eli päästään jo 14.00 ja tunnit on lyhyempiä, kun normaalisti päästäisiin 14.30 ja tunnit on pidempiä.  B- päivinä mulla on kuoroa, eli laulettiin. Kaikki lauloi tosi hyvin ja opettaja oli hirveen mukava. Sitten mulla oli kuvista, jossa nyt aluksi mietittiin taiteen tarkoitusta ja piti löytää kirjasta maalauksia, joista ite tykkää, ja kertoa miksi ja mikä niitten tarkoitus on, eli onko ne opetusta varten vai henkilökohtaisia vai mitä. Ennen ruokailua on homeroom, eli tehdään läksyjä yhdessä ja jutellaan luokassa. Se on ainut "tunti", missä oon Jaden kanssa. Lounaan jälkeen oli algebraa ja se oli aika helppoa, koska oon just viime vuonna opetellut niitä samoja asioita Suomessa. Viimeiseksi oli USA:n historiaa, missä vaan mietittiin, miksi ihmiset opiskelee historiaa. Kotiin tulin taas koulubussilla ja siellä muut lukiolaiset jutteli mulle koko matkan. Muutenkin kaikki on edelleen kiinnostuneita vaihtarista ja tulee juttelemaan ja kyselemään. Opettajatkin aina on valmiita auttamaan ja varmistaa, että mä ymmärrän kaiken. Ja ihan hyvin ymmärränkin, paitsi esim, bilsassa ja hissassa on sanoja joita ei normaalisti käytä, niin niitä en tieteenkää osaa, mutta ei se mitään :) Se kyllä vaikutti siihen, kuinka nopeesti tein läksyt. Mutta eiköhän siihen totu, ja oppii nopeasti. Illalla menin katsomaan meidän koulun jenkkifutisjoukkueen peliä, joka me voitettiin, JEE!. Sitä oli katsomassa koko lukio ja tosi paljon muitakin kylän asukkaita. Tämä peli oli syksyn ensimmäinen, joten kaikki oli tosi innoissaan. Ei haitannut, vaikken tiennytkään sääntöjä tai mitään, juttelin katsomossa kavereiden kanssa ja katsoin cheerleadereitä, koulun tanssiryhmää ja kuuntelin koulun soittokuntaa. Tanssijat ja bändi esiintyi väliajalla, ja cheerleaderit hyppi ja huusi koko ajan. Täällä tosiaan jalkapallo on tosi suosittua ja sitä tulee koko ajan telkkaristakin. Pelin jälkeen mentiin yhden kaverin luo viettämään iltaa ja hauskaa oli!
meidän joukkue meidän väreissä!


cheerleaderit

soittokunta, soittivat mm. koulun oman laulun :)

tanssiryhmä, ja hyvin tanssivat!


Lauantaina en tehnyt mitään erikoista, hengailin vaan kotona ja autoin ruuanlaitossa. Illallla menin taas sinne nuorteniltaan, jossa laulettiin ja sitten kuunneltiin kun pappi puhui. Oli kivaa, ja juttelin siellä uusien tyyppien kanssa. Sunnuntaina mentiin taas kirkkoon, Sunday school:issa katottiin video, ja jumalanpalveluksessa taas laulettiin ja oli Powerpoint -saarna. Tällä kertaa jäätiin vielä lounaalle kirkkoon ja tultiin sitten viettämään rentoa sunnuntai-iltapäivää kotiin. Ensi viikko on eka kokonainen kouluviikkoo ja viikonloppuna mennään la-ma St. Louisiin (300 000 asukasta eli pääsen maistamaan suurkaupungin tunnelmaa täälläkin ;D ), missä Jamee-sisko opiskelee. Siellä käydään ehkä eläintarhassa ja muuta hauskaa. Nyt on muuten Sofiakin turvallisesti Englannissa, tuosta pääsee sen blogiin :)

8 kommenttia:

  1. Ihanaa siellæ! pæivitæn itsekin kohta mut vielæ en ehdi :) øitæ! (aamuja sulle tai pæivææ!)

    VastaaPoista
  2. Mikä algebra Sulla on? Mä otin 2. Onkse sama? Ja helppoa? Onksulla kaikki kurssit collage prep kursseja? T.assu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul o algebra 1 ku sitä mulle suositeltiin :) helppoa nyt aluksi vielä ainakin. Ja ei oo college prep kursseja, ei mua laitettu niille :D

      Poista
    2. eiku ne college prepit on vissii helpoimmat? :D Mulle ainaski sanottiin niin, ja mulla on kaikki collage preppejä. ja voi ei mulla on se algebra 2 XD noooooooo, oon tuhoon tuomittu

      Poista
  3. Onko siellä hyvää ruokaa? Oletteko laulaneet tuttuja lauluja? Onko sinun perheelläsi mitään kotieläimiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ruoka on kyllä tosi hyvää, mutta vähän epäterveellsitä ainakin välillä, aamupalaksi pannukakkuja ym. Ei oo tuttuja lauluja valitettavasti siis ainakaan kirkossa, muttei se haittaa, mä opin ne nopeasti. Piippolan vaari kuuluu aina välillä mun veljen lelusta! Mun perheellä on vaan koira ja 2 kissaa, jotka on kaikki ulkona tia autotallissa. Mutta naapureilla, jotka on serkkuja, on pari hevosta, aasi, pari koira aja lehmiä :)

      Poista
  4. toi futis juttu näyttää ihan ku samalt ku jossai elokuvas xDD

    VastaaPoista