sunnuntai 6. tammikuuta 2013

17 w.

Paljon onnea mulle! Sitähän sanotaan. että 17-vuotiaana nainen on kauneimillaan, joten kannattaa nyt varmaan nauttia tästä naamasta. Oon toki vähän huolestunut mun tulevista vuosista....
Kaikenlaista ehti vielä tapahtua ennen koulunalkua torstaina. 30. päivä oli serkusten peli-ilta, eli pelailtiin pelejä serkkujen kanssa. Pelattiin yhtä tosi hyvää (mulle) uuttalauta peliä, twisteriä ja vähän korttipelejä ja tietysti syötiin.


näiden twisterissä on semmonen "oikee jalka ilmaan"-kohta, joten puolet pelistä tasapainoilin yhden jalan ja yhden käden varassa, huhhuh.
 Uudenvuoden aattona aiottiin mennä takapihan järvelle luistelemaan, mutta satoi sen verran lunta, ettei viittitty luistella kinoksissa. Illalla mä ja Jade mentiin Guito-serkun luo "bileisiin". Siellä taas syötiin ja istuskeltiin ja pelailtiin pelejä, mm. Raamattu triviaa. Mä en tietenkään tiennyt mistään mit''n, kun kysymykset oli esim. "Mikä on vanhantestamentin 5. kirja?" Muut kyllä näytti tietävän suuriman osan vastauksista. Kuten sanottu, pelattiin myös muita pelejä ja hauskaa oli. Tasan vuoden vaihtuessa katsottiin telkkarista "ball droppingia", eli sitä, kun Times Squarella juhlitaan uuttavuotta, laulajat laulaa ja turistit katsoo ja se iso loistava pallo pudotetaan vuodenvaihtumisen merkiksi tasan 24.00. Toi ilta oli myös eka, jona en menny kotiin yhdeksitoista. Täällä tosiaan on laki, että alle 18-vuotiaat ei saa ajaa 11 jälkeen illalla, joten aina, jos itse ajaa, pitää lähteä niin, että ehtii kotiin. Uudenvuoden kunniaksi saatiin jäädä myöhempään, ja menttin kotiin puoli yhden aikoihin. 
Tiistai sujui kotona löhötessä, paitsi mentiin luistelemaan. Mä tietysti esittelin mun pro-taitoluistelijan temppuja kuuden vuoden takaa, ja kaikki oli ihmeissään. Täällä kukaan ei osaa luistella kunnolla takaperin.
Jamee, Jade, Dani-serkku ja mä. tykkäätteks tyylistä? varsinkin mun (dadin) toppahousuista :D
tossa oli siis jäätä ton lumen alla, oikkesti. Mä ja Brock viiletetään.
Keskiviikkoillalla mä ja Jade mentiin Kennedyn ja Cassidyn yllätyssynttäreille. Eli me ja ainakin 20 muuta kaveria istuttiin niiden kellarissa hiljaa ilmapallojen ja ruokien seassa, ja kun ne tuli alas portaita, huudettiin: "YLLÄTYS!" Just silleen kun leffoissa. Sielläkin oli tosi hauskaa, pelailtiin mm. pöytäjalkapalloa, joka kaikilla on kotonaan biljardipöydän lisäksi, ja muita pelejä, ja katsottiin niiden vanhoja kotivideoita, vilahti siellä videolla mun nuoret host-äiti ja -isäkin.
Torstaina mun synttäreiden (jotka jo Facebookin mukaan alkoi keskiviikkoiltana, kun suomalaiset alkoi onnittelemaan) kunniaksi alkoi koulu, jee. Mun mielestä oli jo ihan hauskaa mennä takaisin kouluun ja nähdä kaikkia, vaikka tietysti lomaileminenkin on kivaa. Joka aamu koulussa kuulutetaan kaikkia infoasioita ja päivän synttärisankarit, mutta tyypillisesti, ne ei kuuluttanut mua. (Tiedän syynkin, mutten jaksa kirjoittaa sitä romaania tähän. Oletettavissa mun synttärikuulutus 10. päivä.) Ei hätää, levitin sanaa kaikille, joten kyllä lopulta monet onnitteli ja silleen. 17 ei täällä(kään) ole mikään ihmeellinen ikä, joten mitään isompia hehkutuksia ei tarvittu. Kotonakaan ei mitään suurempaa juhilintaa vielä ollut, koska mun mom meni sairaalaan. Ei mitään vaarallista, älkää hätäilkö. Hän ei oo vieläkään päässyt kotiin, mutta luultavasti ja toivottavasti mahdollisimman pian :) Sitä siis kävin moikkaamassa perjantaina. 
Lauantaiaamulla pidettiin oppilaskunnan kanssa "käsityöleiri" 1. ja 2. luokkalaisille. Se kesti pari tuntia ja mun pisteellä askarreltiin perhosia. Kyllähän ne lapset siitä tykkäs, ja miksei me isotkin. Kerroin yhdelle pikkutytölle, että oon ulkomaalainen vaihto-oppilas ja Suomesta, niin se kysyi, että oonko siis eri osavaltiosta. Koitin selittää, että Euroopasta, meren takaa. En tiedä, tajusko hän koskaan. 
Lauantai-illan nuortenilta oli tällä kertaa pelkästään laulamista, kun collegelaiset oli vielä lomalla ja kotona, joten nekin pääsi mukaan. Sieltä mentiin jatkoille sinne yhteen pikku mökkiin järven rannalle, missä oltiin kerran ennenkin, ja ahtaudutiin sohville katsomaan Pitch perfectiä, suosittelen! Varsinkin jos tykkää musiikista :)
Nyt on muuten Jaden synttärit, sekin täytää 17! tarkoitus on kyllä juhlistaa, sitten kun mom pääsee kotiin. 

4 kommenttia:

  1. oon aina luullu et sä oot -95 :oo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joka päivä oppii jotain uutta :) älä anna teidon häiritä, oon erittäin henkisesti silti 95, kun niiden kans aina samalla luokalla ollu ja silleen

      Poista
    2. hahah okei :DD

      Poista
  2. Moikka, jääprinsessa!Terveisiä ja synttärionnitteluja myös Jadelle ja ja terkkuja Karolille!

    VastaaPoista