maanantai 10. joulukuuta 2012

Mall Of America

Eli mun osalta reissu Mall Of Americaan, eli MAOon, Minneapolikseen, Minnesotaan, lähti käyntiin jo torstai illalla, kun menin majoittumaan aluevalvoja Nicolen luo. Aamulla kerättiin koko porukka kasaan ja lopulta meitä oli kahteen autoon pakkautuneena mä, 2 italialaista, 2 tanskalaista, 2 saksalaista, ruotsalainen, thaimaalainen, venäläinen, Nicole ja hänen kaveri Wendy. Ajomatkan hotellille piti kestää noin 7 tuntia, mutta loppuen lopuksi se oli paljon pidempi, koska Minnesotan puollella sateli lunta (räntää), ja koko liikenne meni sekaisin. Luulisi, että siellä pohjoisessa osattaisiin, mutta ei. Taidettiin matkan varrella eksyäkkin pari kertaa, ja tietty pysähdyttiin syömään ja vessaan, mutta silti peppulihakset oli kipeät istumisesta, kun lopulta päästiin hotelliin. Eipä siinä kauan ehtinyt levähtää, kun mä Nicole ja Wendy lähdettiin hakemaan Kasua melkeen 30 min ajomatkan päästä. Siinäkin oli vähän vaikeuksia, vaikka osoite ja navigaattori oli hallussa. Lopulta sain oman pikku Kasun kainaloon, ja mentiin kaikkien kanssa Mäkkäriin ja sitten vaan hengaamaan hotelliin yömyöhään asti. Ja sitten jutskailtiin Kasun kanssa kahestaan vielä myöhempään.
Aamulla, jenkkien hotelliaamupalan (pannukakut, vohvelit, donitsit ja PUURO! sitä oli ikävä) jälkeen, suunnattiin MAOon. Se oli valtava. Shoppailtiin siellä koko päivä, syötiin ja juteltiin. Siellä oli kaikki kaupat, mitä kuvitella saattaa, ja sorruin tietenkin menemään eksoottiseen H&Mään ja ostinkin eniten kamaa sieltä, tutusta ja turvallisesta. Kasun lähdettyä, pikaisten jäähyväisten jälkeen, mä ja saksalainen Kim todettiin, että jalat on kyllä muussina, joten istuskeltiin vaan, ja juteltiin. Jaksettiin jostain syystä kuitenkin raahautua suklaakauppaan, josta sai maistiaiseksi superihananhyvää suklaata (käytiin pari kertaa), ja löydettiin kauppa joka möi eurooppalaista tavaraa. Arviolta 90 % siitä oli saksalaista, 5 % venäläistä 4 % ruottalaista ja norjalaista ja loput kaikkea muuta. Katkera pala mulle. Siellä oli siis kaikenlaista käsityötä, koruja ja koristeita, kirjoja ja vaatteita, esim. norjalaisia villapaitoja. Ja tietty karkkeja! Jotain taisin löytää host-perheelle, mutten nyt paljasta tässä, onhan kääntäjä keksitty. Kaiken kaikkiaan MAOssa oli SeaLife juttu, pieni huvipuisto (siis sisällä), leffateattereita ja paljon muuta, mutta kaikkea ei pystynyt näkemään. Ja mä keskityin Kasun olemassa oloon. Illalla mentiin kakki yhdessä hotellin uima-altaalle syömään pitsaa. Siis uitiin ja syötiin pitsaa samaan aikaan. Siitä voidaan syyttää italialaisia. 
Sunnuntai aamuna herättiin sankkaan lumisateeseen ja "paljoon" lumeen, joka mun mielestä oli ihan normaali määrä. Koitettiin lähteä aikaisin, jotta päästäisiin ajoissa kotiin, mutta lopulta mä olin kotona vasta kymmeneltä illalla. Minnesotaan satoi paljon lunta ja nähtiin matkan varrella tosi paljon kolareita. Toisaalta, oli viimeinen kotona, joten kaikki muut pääsi inhimilliseen aikaan kotiin. 
koko porukka! :)

feikki pyramidi

MAOssa oli tosi hienot joulukoristeet ja niitä oli paljon :)


noi oli tehty legoista

sori Kasu :D


  Kaiken kaikkiaan reissu oli tosi hauska, ja oli kiva nähdä MAO, mutta mulle kaikkein tärkeintä oli päästä näkemään Kasu, tietenkin. Oli ihanaa pystyä ilmaisemaan itteään suomeksi ja muutenkin vaan jutella kaikesta. Ja nähdä Kasu.

<3

2 kommenttia:

  1. Mulla onniin ikävä teitä molempia :( ihan epistä ja ku viel näkee teijjät kaks valokuvissa:(

    VastaaPoista