torstai 13. joulukuuta 2012

12/12/12

Moikka! Elikkäs eilen oli tuo ihmeellisen mahtava päivämäärä 12. joulukuuta 2012. Itse en siitä hirveästi innostunut, mutta jotkut olivat laittaneet käänykän hälyttämään tuolloin. Tulen kuitenkin muistamaan loppu ikäni, missä olin ja mitä tein 12.12. -12 kello 12:12. Olin espanjan tunnilla, ja huusin muiden kanssa yhteen ääneen "Doce, doce, doce, doce, doce!" Tai mä en kyllä huutanut, vaan naursekelin ittekseni nurkassa. Ainakin voin kertoa lapsenlapsille tulevaisuudessa, miten mummi vietti ykskaksykskaksykskaks -päivän. 

Tänään olen juhlistanut Lucian päivää kuuntelemalla Spotifysta sekä Pyhän Lucian, että Sankta Lucian. Suunnitelmissa on sivistää näitä, ja selittää, miksi kalenterin luukusta pilkistää  joku blondi kynttilät päässään. Muuten, unohdin mainita, kun oli niin paljon kerrottavaa MAOsta, että kyllä mä muistin itsenäisyyspäivän ja lauloin Maammelaulua suomeksi ja ruotsiksi ja heti kun pysytin, arvostelin linnan vieraiden juhlamekkoja netissä ja muuta mukavaa. 

Keskiviikkona kirkon nuortenryhmällä oli ugly sweater-joulujuhlat. Päälle piti siis kiskaista ruma jouluvillapaita. Se on täällä joku tapa, monilla on karseita villapaitoja varastot täynnä, ja joka joulu yritetään päästä ainakin yksiin ruma villapaita -bileisiin. Mukaan piti viedä myös joululahja lahjavaihtoa varten, niinkun yleensä. Tällä kertaa lahjan piti tahallaan olla sellainen, mitä kukaan ei oikeasti tahdo. Paketeista löytyi mm. auton rengas, karseita koristeita, jotain ällöä säilykekalaa, päätön pehmolelu ja ACT-kokeisiin valmentava kirja. Mä sain kauhean kasan pikku shampoo-, voide- ja saippuapulloja, joita joku oli keräillyt hotelleista. Tietty hirvein villapaita palkittiin ja syötiin hyvää ruokaa. Tällä kertaa joku oli tehnyt jotain hyvää lohimössöä, mitä mä hamstrasin ison kasan, muille ei näyttänyt kala paljon maistuvan. 
tää oli tää mun ruma villapaita, mutta ei suinkaan ollut rumin koko juhlissa :)

Torstaina me, oppilaskunta, myytiin ruokailussa hyvää ruokaa. Tarjolla oli jätskiannoksia, uuniperunoita, tacoja, hampurilaisia ja root beeriä, jossa oli jätskiä. En osaa sanoa tuosta root beeristä muuta, kun että se oli alkoholitonta, ei hätää. Mä itse tarjoilin "hampurilaisia". Ne oli siis lihaa sämpylän välissä. Ei siis jauhelihaa, vaan possun kokolihaa "raastettuna" ja maustettuna. Ihan kivaa vaihtelua, saatiin paljon kehuja.

Ensi viikko on vuoden viimeinen, joten luvassa on loppukokeet. Niillä on peloteltu jo elokuusta asti, mutta musta tuntuu, että ne on vähän yliarvostettuja. Niiden kuuluisi kattaa kaikki syksyn aikana opittu ja olla hirveän vaikeita. Mulle on kuitenkin jo nyt selvinnyt, että esim. bilsassa koe on vaan viimeaikaisista aiheista. Enkussa ja hissassa katsotaan aiheeseen liittyviä leffoja, ja niiden perustella kirjoitetaan joku juttu. Ei kuitenkaan liity koko syksyn asioihin. Lisäksi mulla on kuoro, jossa on vaan "laulukoe", jossa lauletaan 3 muun ihmisen kanssa joku syksyn lauluista ja kuvis, jossa on pitää näyttää uudet perspektiivi taitonsa, ihan helppoa siis. Eli mulla ei siis ole paineita noista kokeista, helppoa kuin heinänteko!


4 kommenttia:

  1. Voi näytät hyvältä tuossakin villapaidassa ;) Pitkästä aikaa lueskelin taas blogiasi ja naureskelin ja tietty kyynelehdin :) :) sulla näyttää menevän kaikki hyvin siellä , hienoa olen todella ylpeä susta. Aika kuluu nopeasti joten pian nähdään,terkkuja sinne kaikille ja tsemppiä kokeisiin.

    VastaaPoista
  2. Juu mekin syötiin raastettua possua ekana koulupäivänä, nam! Ja ei toi paita oikeesti oon nii karsee kun siihen tottuu, ja lisäks toi sun lahja kuullostaa just kivalta! Mitä sä sit annoit?:)

    VastaaPoista
  3. no mä annoin semmosen iiiiiison tuolinselälle tarkoitetun tonttulakin, mut kukaan ei tietty taju uet se kuuluu tuolille ja ihmettelee vaan, kenen päähän se ois sopiva :)

    VastaaPoista
  4. Villapaita on tosiaan aika mullistava, mutta sä olet tosi sievä! Hei, enää viikko jouluun! Pus ja hali, onnea kokeisiin! Äiti

    VastaaPoista